Jumaat, 29 April 2011

Kerana Cintaku 5



woitttttttt...Rina...
Tanpa mengetuk pintu pejabat Rina.Liyana terus menyergah Rina membuatkan Rina terkejut.
Liyana adalah kawan sekerja Rina yang rapat dengannya selain Shah Iman.

"Oit,mak kau jatuh tergolek.Aku pergi mengangkat."Latah Rina sambil mengoyangkan pennya di tangan.
Liyana ketawa besar melihat gelagat Rina melatah.Akhirnya Rina berhenti melatah  kerana terlalu penat.
Rina mengurut dadanya."Woi.boleh bagi salam tak Yana."
Liyana tidak memberhentikan ketawanya.Rina mula memasamkan mukanya.
"Ops,jangan marah Rin".Kata Liyana dalam serba salah.
"Pe kata nanti aku belanja kau nak".Pujuk Liyana agar Rina tidak terus merajuk dengannya.
"OK,aku setuju.tak sia-sia merajuk.hahaha".Gelak Rina senang hati.
"Amboi,bila dengar aku nak belanja terus senyum."Balas Liyana.
"Alah,orang tu bukan senang nak belanja kita.setahun sekali agaknya."Perli Rina.
Liyana hanya tersenyum sumbing mendengar sindiran Rina.
"Boleh kopak duit aku.Kalau hari-hari belanja kau.Dahlah makan banyak.Naik bankrup aku."
Balas Liyana dengan sungguh-sungguh.
"Yela,aku makan banyak".Rina mengaku kalah.Liyana hanya tersenyum menang dan menunjukkan peace kepada Rina.Rina hanya tidak membuat endah kerana dia sudah lali dengan perangai rakan sepejabatnya yang sememangnya mahu menang.
"Hah,lupa pulak aku.Asal kau jumpa aku.Kan tak lunch lagi.Haaaa.Curi tulang ye."
Tanya rina.
"Oit tak baik tau fitnah aku.Aku just nak cite benda je."
"Cite pe ?Gosip?tak berminat".Jawab Rina.
"Ish tak lah.Nanti kita ada bos baru.Kacak weh".Liyana mula membuat muka gediknya.
"Dah asal?.
"Kau an.Memang tak da feeling la."Balas Liyana dengan muka bengang.
"Yela.Aku baru tahu rini.Bila masuk?"Tanya Rina membuatkan Liyana tersenyum lebar.
"Aku tak tau."Balas Liyana selamba.Rina bercekak pinggang mendengar jawapan rakan sekerjanya.
Sekali lagi Liyana menunjukkan peace.Rina hanya menggelengkan kepala sahaja.
"Tak silap aku nama dia Farhan.Muda lagi tu,dah lah kacak.Fuh tergugat iman aku.hehehe".
Rina berdebar-debar mendengar nama yang diucapkan oleh Liyana.
"Takkan lah dia".Bisik hati Rina..
"Apa nama panjang dia?"Tanya Rina untuk mengetahui.
"Oit,jangan kacau".Kata Liyana.
"Aku tak hingin la,cuma nak tahu".Balas Rina.
"Aku tak tahu".kata Liyana tersengih-sengih.
"Huh".





"Farhan".Keluar nama itu dari mulut Rina.
"Takkan la dia,janganlah.Ahhh ramai lagi orang nama Farhan bukan dia seorang."Pujuk hatinya yang dilanda resah.

Bippppppp.
"Oit fon aku terbang".Latah Rina yang terkejut mendengar telefon bimbitnya berbunyi.
"Hish"
Rungut Rina.Terus sahaja dia membuka mesej untuk melihat.


                                      Hari-hari aku merinduimu
                                      Siang dan malam
                                      Sungguh aku tak tipu
                                      Jangan sekali menolakku
                                      Kerana hati ini amat mencintaimu

Rina tersenyum melihat mesej yang dihantar Farhan Hasyim.Sudah beberapa hari,lelaki itu menghantae mesej sebegitu.Dia rasa sungguh seronok.Teramat seronok.Tapi bila hendak dibalas mesej itu.Hatinya dilanda sejuta keresahan.Apa yang perlu aku lakukan?
Dia meletakkan telefon bimbitnya di katil.Dia mahu tidur agar hatinya tamat keresahan.Tapi sampai bila?
Rina terlena bersama kenangan yang dilalui.Moga mimpi indah itu jadi kenyataan.



Farhan Hasyim sedang termenung dijendela.Hatinya terasa teramat lega setelah menghantar mesej kepada Rina.Biar itulah caranya untuuk dia luahkan perasaan.Sesekali dia tersenyum apabila melihat telefon bimbit ditangannya.Entah apa yang ada didalam hatinya kini.
Matanya berat untuk tidur.Puas digolek-golek badannya ditilam empuk tapi matanya seolah-olah tidak merelakannya dia tidur.
Farhan Hasyim menatap gambar Rina kekasih pujaan hatinya.Dia mencium gambar itu dan akhirnya dia terlena.Moga satu hari nanti Farhan Hasyim dan Rina akan bersatu.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan